תחרות שאינה הוגנת – גניבת לקוחות

בעליו של בית דפוס מצפון הארץ הרגיש כי לאחרונה יותר ויותר לקוחות עוזבים אותו לטובת מתחרה חדש – ולא מוכר. לאחר מספר בדיקות הסתבר לבעליו של בית הדפוס כי שלושה מעובדיו לשעבר פתחו עסק מתחרה ומציעים ללקוחותיו מחירים נמוכים יותר – בשיעור קבוע באופן יחסי למחירון שלו.

בפנייתו אלינו ציין כי אחד מאותם עובדים היה בן טיפוחיו, וכי הוא חושד כי מידע רגיש נלקח ממחשבי החברה וכי המתחרה החדש מתמצא “יתר על המידה” במחירים שהוא נותן ללקוחותיו.

במהלך בדיקתנו, עברנו על סרטי הצילום של מצלמות האבטחה וגילינו כי מספר חודשים לפני שעזב אותו עובד את העבודה, הגיע במהלך חופשת החנוכה לבית הדפוס בגפו, באמתלה של תיקון מכשיר כלשהו. באותו “ביקור” נצפה העובד במצלמות האבטחה כשהוא מתיישב ליד מחשב מנהלת החשבונות (על אותו מחשב נמצאת גם תוכנת ניהול הלקוחות) ובמשך חצי שעה “מתעסק” במחשב. מצלמת האבטחה צילמה מלפנים ולא ניתן היה לראות מה עשה אותו עובד עם המחשב.

בבואנו לבדוק את המחשב מצאנו כי תוכנת הצריבה הופעלה באותו יום בהתאמה מלאה לשעות של מצלמות האבטחה וכי נצרבו באמצעותה תיקיות של תוכנת הנהלת החשבונות, ניהול הלקוחות ומחירונים שונים. בהמשך התברר כי מהמקום נגנבו במשך חודשים רבים פריטים וחומרי גלם רבים שהועברו לעסק המתחרה שהוקם.

התביעה שהוגשה לבית המשפט התבססה על חוות דעת מקצועית שכתבנו. החקירה הנגדית שעשה עורך הדין של הנתבע לא הצליחה לפגוע בעובדות חוות הדעת. בית המשפט קבע כי המעשים נעשו גם נעשו וכי על העובד לשלם פיצוי גדול למעבידו לשעבר ולהימנע במשך שלוש שנים מלפנות לאותם הלקוחות שאת שמותיהם גנב ממחשבי החברה.

לחצו כאן לקריאה נוספת בנושא חוות דעת מומחה מחשבים
לקריאה נוספת בנושא חקירות מחשב

למידע נוסף התקשרו או מלאו את הטופס



סיפורי לקוחות

בין לקוחותינו

רכבת ישראל
מרכז השלטון המקומי
משרד התחבורה
רשות ניירות ערך
3M
בון תור
מנורה מבטחים
אוניברסיטת תל אביב
זרעים גדרה
חישתיל
שלמה כהן עו
סופר פארם